Zdrowe relacje z jedzeniem

Zdrowe relacje z jedzeniem

Zdrowe odżywianie, zrzucane zbędnych kilogramów oraz dieta kojarzą się zazwyczaj jedynie z obsesyjnym liczeniem kalorii, oraz rezygnacji z ulubionych produktów. Prawda jest jednak taka, że powinno być zupełnie inaczej. Najważniejsze powinny być dla nas nasze relacje z jedzeniem oraz zdrowe nawyki, które cały czas możemy poszerzać. Co więc stoi na naszej drodze do tego, by z czystym sumieniem móc powiedzieć, że ma się zdrowe relacje z żywieniem?

Z pewnością najwięcej z Was wskazałoby na brak wolnego czasu, który można byłoby przeznaczyć na przygotowanie zdrowych posiłków. Jednak nie możemy zapominać o tym, że zdrowe dania można przygotować tak samo szybko. Również decydując się na jedzenie na mieście lub zakup gotowych przekąsek, możemy podejmować lepsze wybory.

Jakie błędy żywieniowe robimy najczęściej?

W codziennej diecie przeważają u nas cukry proste oraz tłuszcze zwierzęce, które w dodatku bardzo często popijamy jeszcze niezdrowymi, słodzonymi napojami. Tego typu posiłki można zobaczyć niestety wszędzie. I o ile dorośli ludzie sami podejmują za siebie decyzje, to ciężko mi się patrzy na tego rodzaju dietę u dzieci.

Bardzo często okazuje się też, że w ciągu dnia nie mamy czasu na przygotowywanie posiłków oraz ich jedzenie, przez co później wieczorem zjadamy zdecydowanie zbyt dużą kolację. Zazwyczaj też składa się ona z tłustych i ciężkostrawnych posiłków. To błąd tak samo duży jak pomijanie posiłków, które bardzo często skutkuje dodatkowym podjadaniem.

Zdrowe relacje z jedzeniem

Dla naszego zdrowia niezwykle ważne jest racjonalne podejście do żywienia, które uwzględnia 4-5 posiłków w ciągu dnia. Warto też zadbać o to, aby codziennie spożywać posiłki o podobnych porach. Powinno stać się to pewnego rodzaju rytuałem. Przerwy pomiędzy posiłkami, wykluczając przerwę nocną, powinny wynosić około 3-4 godziny.

Niestety jednak wiele osób pomija codzienne śniadania, które są najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Śniadanie powinno być spożyte do około godziny po przebudzeniu się. Kolacja natomiast powinna być spożywania nie później niż 2 godziny przed snem.

Dajcie znać, jak oceniacie swoje relacje z jedzeniem? 😊