Jak znaleźć idealną torbę na treningi i co zabrać ze sobą na siłownię?

Każda chwila na trening jest dobra. Dlatego też, aby rozpocząć swoją przygodę z siłownią wcale nie trzeba czekać do kolejnego poniedziałku, tygodnia, czy nowego roku. Pamiętam, że ja swoją pierwszą wizytę na siłowni trochę odkładałam, bo zupełnie nie wiedziałam jak mam się do niej przygotować. Chcę Wam trochę to ułatwić, dlatego przygotowałam listę rzeczy, które warto zabrać ze sobą na siłownię.

Mogłoby się wydawać, że wygodny strój na trening na siłowni powinien nam wystarczyć. Jednak lista rzeczy, które warto ze sobą zabrać jest znacznie dłuższa. Niektóre rzeczy mogą sprawić, że będziemy czuć się tam bardziej komfortowo, a inne pomogą nam w treningu. Co zabrać ze sobą na siłownię?

Wygodna torba na siłownię

Dla mnie całkowitą podstawą podczas przygotowań na siłownię jest wygodna torba, w którą można zapakować wszystkie potrzebne rzeczy. Przede wszystkim musi być ona bardzo pojemna i posiadać kilka różnych kieszeni, w które można schować drobne przedmioty. Powinna mieć wygodne rączki do przenoszenia oraz dobry pasek, dzięki któremu będzie można nosić ją na ramieniu. Nie będę też ukrywać, że idealna torba musi mi się po prostu podobać. Właśnie dlatego znalezienie torby, która spełniałaby te wszystkie wymagania okazało się bardzo trudne. Przez długi czas korzystałam z klasycznych toreb sportowych, które zwyczajnie mi nie pasowały. Tak naprawdę dopiero niedawno przypadkiem trafiłam na taką, która okazała się idealna. Oferta sklepu Grab a bag została rozszerzona o wyjątkowy model wykonany z tkaniny takiej samej jak popularne dresy.

Od razu bardzo mi się spodobała. To polska firma, która każdy produkt tworzy ręcznie. Dbając o tym o piękny design oraz wysoką jakość wykonania. Nie potrafię zliczyć jak wiele osób już pytało mnie o to, gdzie można taką torbę sportową kupić. 😊 Z czasem, gdy zaczniecie regularnie odwiedzać siłownie, z pewnością zrozumiecie mnie, czemu torba sportowa jest aż tak ważna.

Odpowiedni strój

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z treningami, wcale nie musisz kupować drogich i markowych ciuchów. Po prostu zdecyduj się na ubrania, które będą wygodne, lekkie i przewiewne. Nie powinny one krępować Twoich ruchów. Ważne jest też ich odpowiednie dopasowanie. Zbyt ciasne mogą powodować dyskomfort, a zbyt luźne przy ćwiczeniach odsłaniać zbyt wiele. Jeśli nie znajdziecie w szafie odpowiednich ubrań, idealnie byłoby zdecydować się na zakup wygodnej bielizny sportowej, koszulki bawełnianej lub elastycznego topu, wygodnych i niezbyt luźnych dresów lub leginsów sportowych oraz butów odpowiednich do treningów. Ubrania te pozwolą Ci na wykonywanie wszelkiego rodzaju ćwiczeń. Od fitnessu, przez bieganie po treningi siłowe. Nie wiesz jakie buty wybrać? Pomyśl o tym jaki rodzaj ćwiczeń chcesz wykonywać. Na bieganie wybierz wygodne buty, które będą dobrze amortyzować. Na zajęcia fitness bardzo dobrze sprawdzą się buty z antypoślizgową podeszwą i delikatną amortyzacją. Co do ćwiczeń siłowych to najlepiej będzie jeśli sama wypróbujesz sobie jakie obuwie będzie dla Ciebie najwygodniejsze. Ja na przykład najbardziej lubię przerzucać ciężary w klasycznych Conversach. 🙂

Woda mineralna i przekąska

Nie zapomnij o tym, aby zabrać ze sobą butelkę wody mineralnej. W tym przypadku lepiej nie decydować się na wodę źródlaną, która posiada mniej mikroelementów i nie uzupełni ich braków w trakcie ćwiczeń. Wraz z potem wydalany jest magnez i sód, dlatego też warto od razu dostarczać je do organizmu. Jeśli jednak nie przepadasz za piciem zwykłej wody możesz postawić na napoje izotoniczne. Oczywiście moja rada jest taka, aby robić je samemu w domu. Jeśli jednak wolisz kupić gotowy napój sprawdź skład. Unikaj w nim cukru, konserwantów, barwników i sztucznych aromatów. Jeśli zapomnisz czegoś do picia, z pewnością kupisz to na recepcji lub w ustawionych na siłowni automatach. Jednak nie warto robić tego za każdym razem, gdyż ceny tam mogą być nieco wyższe.

Do torby warto wrzucić też zdrowy baton proteinowy i banana. Bezpośrednio po treningu warto je zjeść, aby dostarczyć trochę dodatkowej energii. Po treningu pojawia się tak zwane okno anaboliczne. Tylko szybkie dostarczenie składników odżywczych sprawi, że organizm i mięśnie szybciej zaczną się regenerować.

Ręcznik do ćwiczeń

Planując wizytę na siłowni koniecznie zabierz ze sobą ręcznik. Na szczęście większość siłowni bezwzględnie wymaga, aby taki posiadać. Jeśli jednak obiekt, w którym trenujesz nie posiada takiego zapisu w regulaminie, to ręcznik zabierz po prostu dla swojego komfortu. Nie każda osoba ćwicząca pamięta o tym, aby przetrzeć po treningu urządzenia. Myślę, że nie muszę opowiadać Wam o kwestiach higieny. Po prostu lepiej będzie jeśli na ławeczkach, czy macie ułożycie swój ręcznik. Podpowiem Wam też, że warto zadbać o to, aby z jednej strony miał inny kolor lub jakiś nadruk. Dzięki temu zawsze będziecie pamiętać o tym, którą stroną ułożyć go na maszynach.

Akcesoria do ćwiczeń

Ja nie wyobrażam sobie wizyty na siłowni bez odwiedzenia strefy wolnych ciężarów możesz zabrać ze sobą kilka dodatkowych akcesoriów, które pomogą Ci w treningu. Mogą to być na przykład rękawiczki lub specjalne łapki, dzięki którym będziesz mieć pewniejszy chwyt oraz unikniesz ewentualnych otarć lub odgnieceń. Wiele osób decyduje się też na frotki na nadgarstek, które pozwalają przetrzeć pot z czoła. Ja dodatkowo zabieram ze sobą zestaw gum oporowych, które wykorzystuje do rozgrzewki oraz niektórych ćwiczeń.

Kilka gadżetów na siłownię

Jeśli posiadasz w domu sportowy zegarek z pulsometrem koniecznie zabierz go ze sobą. Pozwoli Ci on kontrolować Twój wysiłek poprzez dostosowanie tętna do efektów, które chcesz osiągnąć. Zmierzy też ilość spalonych kalorii w trakcie treningu. Nowoczesne modele zegarków posiadają też funkcje rozpoznawania ruchów ciała, dzięki czemu zarejestrują jakie ćwiczenia wykonujesz i z jaką ilością powtórzeń.

Na siłownię zawsze zabieram też moje ulubione słuchawki. Po prostu przy muzyce znacznie przyjemniej mi się ćwiczy, a czas mija znacznie szybciej. Mam przygotowaną ulubioną playlistę, którą wykorzystuje podczas każdego treningu. Co do słuchawek, najlepiej zdecydować się na model bezprzewodowy, aby kabel nie utrudniał Ci ćwiczeń.

Opcjonalnie ręcznik, klapki i kosmetyki

Jeśli bezpośrednio po wizycie na siłowni nie dasz rady wrócić do domu, warto zdecydować się na szybki prysznic bezpośrednio po treningu. W każdej szatni na siłowni zawsze znajdują się prysznice, z których można skorzystać. Zabierz ze sobą żel do mycia, ręcznik i klapki. Osobiście wolę jednak zaplanować trening tak, aby od razu po ćwiczeniach wrócić do domu, gdzie mogę na spokojnie się umyć. Jeśli nie macie takiej możliwości nie zapomnijcie o klapkach. Warto zabrać też ze sobą suszarkę. Niestety te dostępne na siłowni często są słabe, a wysuszenie nimi długich włosów trwa wieczność.

Co jeszcze warto zabrać na siłownię?

Nie zapomnij o gumce do włosów. Wykonywanie ćwiczeń z rozpuszczonymi włosami wcale nie będzie takie proste. Łatwo możemy je przygnieść lub zaczepić nimi o maszynę. Rozpuszczone włosy powodują też, że szyja poci się znacznie bardziej. Do torby na trening zawsze warto wrzucić dezodorant i mokre chusteczki. Pomogą one na szybko się odświeżyć zanim uda nam się dotrzeć do domu. Kobiety mogą też zabrać ze sobą puder matujący, który pomoże po treningu ukryć świecącą się cerę.

Mam nadzieję, że udało mi się rozwiać Wasze wątpliwości i wiecie już jak możecie odpowiednio przygotować się do wizyty na siłowni. Jeśli macie jeszcze jakieś pytania, czekam na komentarze. 🙂