Zdrowe odżywianie cz. 2

0

Mam nadzieję, że udało Wam się wprowadzić do swojego życia 3 podstawowe zasady, o których wspomniałam Wam w tekście: Jak zacząć zdrowo się odżywiać? Jeśli masz już to za sobą, śmiało możesz zabrać się za kolejne zmiany, które pomogą Ci zmienić Twoje samopoczucie na lepsze. Oto kolejne kroki do zdrowego odżywiania, które warto wprowadzić w swoje życie.

 

Uważaj na chleb

W sklepach pojawia się coraz więcej produktów, które starają się udawać te zdrowe. Są to na przykład chleby sztucznie barwione za pomocą karmelu. Nabierają wtedy koloru podobnego do zdrowego pieczywa. W swojej diecie staraj się unikać białego pieczywa, które nie dostarcza zbyt dużo składników odżywczych i ma wysoki indeks glikemiczny. To znak, że białe pieczywo całkowicie nie nadaje się dla osób z IO. Patrz na skład i rodzaj mąki z jakiej produkt został wykonany. Sięgaj na przykład po produkty razowe.

Unikaj przetworzonych produktów

Staraj się unikać przetworzonych produktów, których skład jest wyjątkowo długi. I choć pierwsze kilka zakupów będzie przez to trwać trochę dłużej, to potem zapamiętasz, które produkty możesz kupować w ciemno. Zamiast kupować przetworzone wędliny, wrzuć do piekarnika mięso i upiecz dla siebie wędlinę. Wybieraj pełnoziarniste makarony i brązowy ryż. Jeśli potrzebujesz mąki sięgaj po tą pełnoziarnistą. Zobaczysz, że szybko przyzwyczaisz się do jego smaku.

Odstaw słodkie napoje gazowane

Chyba każdy lubi słodkie napoje? Naprawdę nie znam osoby, która raz na jakiś czas nie chciałaby napić się szklanki zimnej coli. Tak samo z napojami energetycznymi. Musicie mi uwierzyć, że da się bez tego żyć. Naprawdę skutecznie udało mi się odstawić napoje gazowane i podmienić je na wodę z cytryną. Oczywiście po szklankę boli sięgam wtedy, gdy mam problemy żołądkowe, ale nie robię tego codziennie.

Warto dobrze zastanowić się też nad wyborem alkoholi. Jeśli raz na jakiś czas masz ochotę sięgnąć po procenty przede wszystkim zastanów się czy nie przyjmujesz leków na stałe i czy na pewno można z nimi pić alkohol. W dodatku zamiast sięgać po kolorowe drinki z syropami czy napojami kolorowymi po prostu sięgnij po lampkę czerwonego wytrawnego wina.

Jedz dużo warzyw i owoców

Ten punkt pewnie wyda Wam się oczywisty. Większość osób jednak je naprawdę bardzo mało warzyw i owoców. Jeśli nie lubisz sałatek możesz jeść je w innej formie. Wieczorem zamiast słonych przekąsek możesz przygotować sobie słupki z marchewki, ogórka i papryki razem z sosem zrobionym na jogurcie. W trakcie dnia do zwykłych posiłków staraj się dodawać dużo warzyw. A na sam koniec jako deser sięgaj po owoce. Najlepiej te z niskim indeksem glikemicznym.

 

Te kilka kroków spowoduje, że zaczniesz przyzwyczajać się do zdrowego odżywiania. W dodatku jeśli będziesz je wprowadzać stopniowo jest bardzo duża szansa, że uda Ci się na stałe zmienić swoje przyzwyczajenia. Traktuj zdrowe odżywianie jako styl życia.