Przeziębienie – czy mogę biegać?

0
przeziębienie - czy mogę biegać?

Niestety poranki i wieczory są już bardzo zimne. Na jakiś czas musimy zapomnieć o słońcu, które towarzyszyło nam w trakcie biegania w tych porach. Jednak czy to oznacza, że powinniśmy przestać biegać? Zdecydowanie nie! Po prostu powinniśmy ubierać się odpowiednio do warunków pogodowych i lepiej o siebie dbać. Co jednak, gdy mimo tego trafi nam się przeziębienie?

Pierwsze przeziębienie w tym roku mam już za sobą. Chwilę po biegu Piątka Praska byłam delikatnie osłabiona i czułam, że pobolewa mnie gardło. Wieczorem jednak poczułam się lepiej i mimo porannego dyskomfortu zdecydowałam się jednak wyjść na trening. Następnego dnia jednak zaczął się koszmar. Gorączka, katar, kaszel i mocny ból gardła. Ten jeden bieg spowodował, że przez ponad tydzień nie mogłam zrobić praktycznie nic.

Trenuj rozsądnie

Nie raz zdarzyło mi się już biegać z lekkim przeziębieniem. Czasami nawet miałam wrażenie, że treningi pomagały mi wtedy szybciej wrócić do zdrowia. Decydowałam się jednak na to tylko dlatego, że czułam się wtedy lepiej i wiedziałam, że mój organizm sobie z tym poradzi. Jeśli jednak czujemy, że choroba dopiero przed nami to moim zdaniem zdecydowanie powinniśmy odpuścić sobie wtedy trening. Nie zapominajmy, że osłabiony organizm ma po prostu mniej siły, aby się obronić przed niesprzyjającymi warunkami czy wirusami. Jeśli decydujesz się na taki trening postaw na rozsądek. Trenuj dużo lżej niż normalnie, nie obciążaj dodatkowo swojego organizmu. Zrób wszystko, aby nie dopuścić do przewiania czy wychłodzenia organizmu.

Kiedy odpuścić trening?

Według znajomego lekarza, trening z pewnością powinniśmy odpuścić jeśli nasza temperatura przekracza 37,5 stopnia. Nie biegamy, gdy boli nas gardło, mamy mocny kaszel lub sensacje żołądkowe. Odpuszczamy też wszystkie treningi na czas, gry stosujemy antybiotyk oraz do 3 dni po zakończeniu jego przyjmowania. Potem stopniowo możemy wracać do normy. Pierwsze treningi po powrocie powinny być jednak znacznie lżejsze niż te, które wykonujemy standardowo.

 

Jedno jest pewne, czasami lepiej odpuścić jeden dzień treningowy, aby potem nie stracić kolejnych kilku przez rozwijającą się chorobę. Obserwujcie swój organizm i podejmujcie rozsądne decyzje. 😉