Jak powinna wyglądać wizytówka?

0

Niezależnie czy prowadzisz wielką firmę czy małego bloga, posiadanie wizytówki to podstawa. To dzięki niej możemy podtrzymywać kontakty z klientami czy agencjami PR oraz zareklamować swój produkt. Każdy z nas posiada konto na Facebooku i stronę www z informacjami na temat naszych działań, ale nie są to rzeczy, które będziemy mogli przekazać do ręki podczas formalnego spotkania. Jak powinna wyglądać wizytówka?

To dzięki wizytówce w kieszeni możemy czuć się pewniej podczas spotkań czy targów. Po rozmowie z potencjalnym klientem w prosty sposób będziemy mogli przekazać mu wszystkie niezbędne dane kontaktowe. Wizytówka powoduje, że nasza oferta wygląda na bardziej profesjonalną. To takie małe CV, które zawsze warto mieć przy sobie.

Jak wybrać wygląd wizytówki?

Aby wizytówka wyglądała odpowiednio, należy zastanowić się nad wyborem odpowiednich kolorów oraz czcionki. Mówiąc bardziej obrazowo, pastelowy róż do wizytówki zakładu pogrzebowego nie koniecznie będzie najlepszym wyborem. Najlepiej aby czcionka i kolory były spójne z logiem marki lub pasowały do stylistyki bloga czy strony internetowej. Jeśli posiadasz bardzo nowoczesną wizytówkę to strona internetowa nie powinna jej w niczym ustępować. Na wizytówkach najlepiej sprawdzą się dwa, maksymalnie trzy kolory.

Warto zastanowić się też nad tym czy wizytówka powinna być dwustronna. Można umieścić na niej więcej informacji. Jednak warto zachować też umiar, aby wizytówka pozostała czytelna.

Zdjęcie i logo

Wizytówka powinna posiadać logo marki, aby już na pierwszy rzut oka dało się ustalić do kogo należy. Moją ulubioną praktyką jest też umieszczanie zdjęcia na wizytówce. Czemu? Ponieważ w mojej szufladzie znajdują się setki wizytówek od osób, które poznałam na targach, a samo nazwisko nie pozwala mi na przypomnienie sobie kto to był. Zdjęcie na wizytówce pozwala w prosty sposób się wyróżnić. Przesyłając zdjęcie i logo do projektu pamiętaj, aby były one w wysokiej rozdzielczości.

Niezbędne dane

Na wizytówce w czytelny sposób należy umieścić: imię i nazwisko, stanowisko, telefon, adres email oraz adres strony internetowej. Mogłoby to wydawać się oczywiste, jednak nie raz dostałam wizytówkę gdzie znajdowało się logo firmy, ale nie dało się już namierzyć jej nazwy czy adresu.

Jeśli prowadzisz bloga to warto na swojej wizytówce dodać też informacje o tym jak znaleźć Cię w mediach społecznościowych.

Rozmiar oraz materiał wizytówki

Klasyczny rozmiar wizytówki to 90×50 mm. Jednak wszystko zależy od tego jaki rodzaj efektu chcemy osiągnąć. Teraz coraz popularniejsze stają się wizytówki o nieregularnych kształtach. Jedyny minus to fakt, że może się ona wtedy nie zmieścić do wizytownika czy portfela klienta.

W ofercie firm zajmujących się drukowaniem wizytówek możemy wybierać pomiędzy różnymi materiałami: foliowane, kredowe, tłoczone czy bawełniane. Pomysłów z dnia na dzień przybywa. Przy podejmowaniu takich decyzji należy uwzględnić budżet potrzebny do osiągnięcia konkretnych efektów. Czasami nie warto przepłacać.

 

Mam nadzieję, że te wskazówki pomogą Ci w przygotowaniu dobrej wizytówki. Jeśli jednak nie umiesz samodzielnie przygotować odpowiedniego projektu, spokojnie możesz skorzystać z gotowych szablonów wizytówek.